پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thu 2 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۵:۴۳:۱۶

مرکز درمانی سکوی فاز یک به سیستم پزشکی از راه دور مجهز شد

باشگاه خبری فراساحل: با تجهیز مرکز درمانی سکوی فاز یک پارس جنوبی (spq1) به سیستم تله مدیسین (پزشکی از راه دور) ، امکان مشاوره تخصصی درمانی از طریق پزشکی از راه دور برای کارکنان این سکو فراهم شد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس، مهدی رجبی رئیس عملیات و تولید سکوی فاز یک اعلام کرد: با توجه به افزایش جمعیت تحت پوشش کلینیک سکوهای دریایی ، نیاز روزافزون به خدمات پزشکی و افزایش موارد اورژانس ، مرکز درمانی این سکو به روزرسانی و به سیستم پیشرفته تله مدیسین مجهز شده است. رجبی اظهار کرد: تجهیزات پزشکی از راه دور سکوی فاز یک ، با پیگیری مدیران ارشد شرکت نفت و گاز پارس ، حمایت ویژه سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت و همکاری شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ايران در کمترین زمان ممکن خریداری شده است.

رئیس عملیات و تولید سکوی فاز یک گفت: با بهره برداری از این سیستم، از هم اکنون ارتباط آنلاین بین کلینیک سکوی دریایی و مراکز درمانی 28 منطقه از کشور از جمله بیمارستان‌های تخصصی صنعت نفت درشهرهای تهران ، اهواز وجم برقرار شده است . به گفته وی از طریق این سیستم پزشک سکو قادر است همزمان علائم بیمار را به پزشک متخصص منتقل کرده و مشاوره و نکات لازم را در خصوص بیمار دریافت کند؛ ضمن اینکه در این شرایط علائم بیمار بصورت ویدئویی توسط پزشک متخصص مشاهده و با استفاده از تجهیزات تله مدیسین معاینه و بررسی ‌‌‌می‌شود. رجبی افزود: در موارد اورژانس ، بهره مندی از مشاوره تخصصی لازم از طریق این سیستم، تاثیر قابل توجهی در حفظ جان بیمار تا زمان انتقال به مراکز درمانی را به دنبال دارد.

رئیس عملیات و تولید سکوی فاز یک با اشاره به اینکه کارکنان سکو در موارد غیر اورژانس نیز ‌‌‌می‌توانند مشکلات پزشکی تخصصی خود را با پزشکان متخصص درمیان گذاشته و توصیه‌‌‌‌های لازم را دریافت کنند، گفت:باتوجه به اینکه این موضوع سبب ایجاد آرامش و اطمینان کارکنان ‌‌‌می‌شود، امیدواریم در آینده نزدیک با بکار گیری تجهیزات مشابه در سکوهای اقماری، فقدان نیروی پزشکیاری در این سکوها تا حدودی رفع شود. سكوي فاز يك بزرگ ترين سكوي گازي پارس جنوبي است.درحال حاضر 255 نفر از كاركنان سکوهای دریایی در بخش‌‌‌‌هاي تخصصی تعمیرات و نگهداری، 95 نفر در بخش خدمات و 36 نفر نیز در بخش ایمنی و تحت نظر پیمانکاران فعال در سکوهای دریایی و زیر نظر مدیریت عملیات و تولید شرکت نفت و گازپارس به فعالیت شبانه روزی مشغول هستند.



  کد خبر : 3191
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :